Webside for bilder

Jeg har nå testet Adobe sin Myportfolio og Squarespace sin web designer, samt WordPress. 

Det jeg merket var at Squarespace ligger kun på servere i USA, noe som gav lang reisevei for datapakker. 

15: 148.6 ms 198.49.23.177 danielforumdotcom.squarespace.com

9: 12.0 ms 192.0.78.12 danielforumcom.wordpress.com

9: 12.5 ms 23.235.33.121 myportfolio.com

En rask sammenligning av traceroute viser store nettverksforskjeller. 

Squarespace hadde responstider oppe i >250 ms, noe som var veldig merkbart ved opplasting av bilder. 

Så er det funksjonalitet som spiller inn, myportfolio var fokusert rundt bilder. 

Det fungerer fint, men ønsket å kunne bruke en uavhengig webside uten abonnement hos Adobe. 

Derfor ble det mer testing av Squarespace, som har veldig mange funksjoner, veldig bra. 

Akkurat nå vil jeg ha en enkel webside, som er gratis, og da er WordPress perfekt. 

Så derfor er jeg på WordPress, og gratis kontoen gir det jeg trenger.  

Leave a Reply

